Powered by Shoebedo & 42.2 Running store

PROBAVNI PROBLEMI

autor 42.2 Running Academy

Škakljiva tema trkača o kojoj nitko ne voli pričati, a svi smo barem jednom iskusili "the force"! ;)

Svatko od nas je barem jednom imao probavne smetnje prije, za vrijeme ili nakon treninga.

Nažalost to je čest problem koji se javlja kod svih sportaša bilo da su početnici ili iskusni trkači.

Trkači su specifična grupa populacije kojoj se češće javljaju problemi na stazi bez prisutnosti toaleta.

Idemo od samog početka... Zbog čega dolazi do probavnih smetnji?

- nervoza prije treninga ili utrke

- obilan obrok prije aktivnosti

- konzumacija proizvoda koje baš i ne podnosimo, ali smo ih ipak unijeli u sebe da ne trčimo na "prazan želudac"

- uzimanje dodataka prehrani tipa energetskih gelova i čokoladica prije aktivnosti na koje nismo navikli

- konzumacija "novih" izotonika ili sličnih napitaka koje do tada nismo probali

- unos mliječnih proizvoda prije treninga iako smo intolerantni na laktozu

Moglo bi se tu dosta napisati...

Obavljanje svih potreba prije ili nakon treninga obično ne predstavlja problem, već oni "trnci" i želučana neugoda koji se pojave za vrijeme treninga.

Kada osjetimo problem postoje samo 4 mogućnosti:

1. Ukoliko smo na poznatoj stazi, probajte izdržati do prvog sanitarnog čvora, kafića ili toi-toi-a ako se nalazi u blizini...

2. Ako nema sanitarnog čvora u blizini, a imate sreće i oko vas je priroda...malo skrenete u stranu...bilo da se radi o maloj ili velikoj...

3. Ako opcija 1 i 2 nikako ne dolaze u obzir...usporite i probajte lagano hodati. Poskakivanje više aktivira želučane tegobe iako je sva krv koncentrirana na mišiće za kretanje a ne na probavu.

4. Opciju broj 4 nije potrebno spominjati jer je želimo u dalekom luku zaobići s prve 3.

Opcija broj 4 nije rijedak slučaj i dogodi se i najboljim svjetskim trkačima za vrijeme velikih manifestacija. 

Da bi izbjegli sve tegobe vezane uz probavu za vrijeme trčanja bitno je držati se sljedećih pravila:

1. Normalan obrok jedemo minimalno 2 sata, a i više pred utrku, trening.

2. Ako baš moramo jesti 1 sat prije treninga jer ste došli s posla ili škole i gladni ste, pojedite komad nekog voća tipa banane, jabuke, naranče...eventualno slanac ili neki drugi oblik kruha bez dodataka čokolada, vanilija, sjemenki, marmelade i dr. (sve što lagano sjeda na želudac)

3. Prije utrke "NIKADA" ne isprobavajte novu hranu, energetske gelove, čokoladice, izotonike i razne druge suplemente. Bolje ih isprobati prije treninga ako baš morate nego prije utrke za koju ste se pripremali.

4. Izbjegavajte unos mliječnih proizvoda prije treninga jer mogu potaknuti nadutost.

5. Nosite uz sebe u torbici ili džepu mali paketić maramica. Nekada stvarno zatrebaju.

6. U slučaju da imate probavnih smetnji prije treninga ili utrke, od velike koristi je "medicinski ugljen". Tabletice koji možete kupiti u bilo kojoj ljekarni te vam u vrlo kratkom vremenu mogu stabilizirati probavne tegobe.

Sretno trčanje :)

Podijeli